STUDIO PAAP
  • WERK
    • GRAFISCH WERK
    • Illustraties
    • AUTONOOM WERK
  • About
  • Contact

LSN 

Picture

EEn EXCLUSIEF project... still in process

Voor dit project ben ik ingehuurd als Webdesigner en projectmanager. Door helemaal aan het begin van het ontwerpproces te staan heb ik de klant voorgesteld om UX strategieën en Design Thinking toe te passen voor dit project. Een klassieke win win situatie: De klant alle voordelen van user-research en ik een mooie leerschool in de praktijk.

OVER LSN 
LSN is een Natuursteen bedrijf die zich voortaan wil richten op het luxere segment. Hun website is erg verouderd en kon zeker een opfrisbeurt in de huisstijl gebruiken. Na een jaar flink investeren in social media, weet hun klant het bedrijf te vinden via sociale kanalen en genereren ze hier alle opdrachten uit met exclusieve klanten, influencers en de bekendere binnenhuis architecten.

PERSONA"S
Naast alle wensen van de eigenaren door te hebben genomen ben ik de gewenste doelgroep gaan onderzoeken en andere stakeholders. Ik heb Proto-persona's gemaakt, maar ook engaging persona's. Dit laatste is een samenstelling/gemiddelde van bestaande geïnterviewde binnenhuis-architecten. Hun gedrag en wensen heb ik in kaart gebracht, maar ook hun internet-  en device gebruik. 
Door alle informatie te orderenen werd voor mij al meteen duidelijk welke probleemstelling we te maken zouden krijgen:

Hoe kunnen we van de website een verlengstuk maken van de social media platformen, waarbij de klant een exclusief gevoel van krijgt, maar dezelfde functie van delen en opslaan toepasbaar.​


LOW-FIDELITY PROTOTYPE
Na het uitschrijven van alle needs kon ik ook al een structuur van de website bepalen. Ik heb voor de opdrachtgever en de users een low-fidelity prototype ontworpen van 2 versies van de website. Zo konden we de indeling van de secties goed vergelijken en kwam er al snel een duidelijke voorkeur naar voren.
​Door deze eenvoudige prototypes te testen aan het begin van het proces waren we erf efficiënt bezig, weer zo'n mooie win win situatie.
CONCURRENTIE ONDERZOEK EN HUISSTIJL
​
Wat ik zelf de leukste stap vind, is het ontwerpen van de huisstijl, branding en logo. Dit is voor mij een ware speeltuin waarbij ik los ga met kleuren, lijnen en opmaak. Maar eerst heb ik een vergelijking-onderzoek gedaan naar de concurrenten van het bedrijf. Hoe hanteren zij een luxe uitstraling en is dit ook de uitstraling die LSN wil uitstralen. De users hebben immers deze bedrijven ook bezocht.

De mooiste onderdelen van elke concurrerende website en die de user het meest aansprak hebben toegepast in ons eigen ontwerp voor de huisstijl. Na honderden probeer-logo's en kleursamenstellingen te hebben gepresenteerd aan de klant sprak een speels en strak design hun het meest aan. 
HIGH FIDELITY PROTOTYPE
​In de stap erna ben ik in ADOBE XD begonnen met het opmaken van de website,
animaties en mobiele versie van de website. Hiervan werden de klanten erg enthousiast,
omdat de website qua structuur al helemaal werkt en op deze manier al echt een gevoel
van een werkende website krijgt. 
​
CHECK DEZE LINK VOOR DE DESKTOP VERSIE                                CHECK DEZE LINK VOOR DE MOBIELE VERSIE
VERVOLG
We zitten nog midden in het proces van de website en de volgende stappen worden nu nog ondernomen:
- De mockup gaat getest worden en ook door eindgebruikers worden beoordeeld
- De feedback en aanpassingen worden in het ontwerp meegenomen
- We gaan sparren met de website bouwers hoe we het beste de mockup gaan realiseren en welke             
   animaties we  gaan toepassen die interessant zijn, maar waarbij gebruiks-vriendelijheid blijft       
   gewaarborgd.
- De UX-writer gaat teksten schrijven voor de website met SEO optimalisatie
- De fotograaf gaat 6 april foto's schieten voor beeldmateriaal voor op de website
- De websitebouwers gaan deze mockup proberen zo goed na te maken, maar zullen ook met
   adviezen komen.
- De website gaat opnieuw getest worden en of alle functionaliteiten werken
- De website gaat in juni live!

Rol: Projectmanager, User-researcher, UI/UX-designer, Web designer

​
TERUG

contact

  • WERK
    • GRAFISCH WERK
    • Illustraties
    • AUTONOOM WERK
  • About
  • Contact